Nasze audyty są istotnym czynnikiem wsparcia dla bieżących prac w obszarze IT oraz przy wdrażaniu nowoczesnych technologii.
Do podstawowych elementów audytu należy bowiem przebadanie i określenie:
- aktualnej ilości użytkowników systemow informatycznych w dniu dzisiejszym oraz w perspektywie najbliższych lat;
- przewidywanego przyrostu stanowisk komputerowych, a co za tym idzie rozbudowa sieci teleinformatycznych (zarówno kablowych jak i bezprzewodowych);
- ilości użytkowników mobilnych (pracujących poza siedzibą firmy) i sposobu zdalnego wykorzystania zasobów firmy (w tym planowane potrzeby);
- sposobu przetwarzania danych oraz przechowywania danych na stacjach roboczych oraz serwerach;
- plików przesyłanych przez użytkowników poprzez sieć ;
- sposobu połączenia sieci wewnętrznej LAN z Internetem (ilość, rodzaj łącz, ich przepustowość, wykorzystanie pasma oraz zabezpieczenia transmisji danych w sieci);
- użytkowania Internetu;
- utrzymywanych w siedzibie firmy serwisów internetowe (WWW, poczta, FTP, VPN...);
- ilości serwerów z podziałem (serwery plików, serwery baz danych, serwery obliczeniowe...);
- poziomu ochrony danych komputerowych w sieci LAN i WAN (infrastruktura PKI, ochrona antywirusowa, ochrona antyspamowa, ochrona antyspyware, ochrona dostępu do sieci);
- poziomu fizycznego zabezpieczenia zasobów (komputerów i danych) - elektroniczna kontrola dostępu do pomieszczeń (prawa dostępu, rejestracja ścieżki przejść, rejestracja czasu pracy, zabezpieczenia fizyczne serwerów i stacji krosowniczych, klimatyzacja);
- stanu sieci telefonicznej wewnątrz firmy, ilość wykorzystywanych linii zewnętrznych, ilość linii wewnętrznych - przewidywane zapotrzebowanie na usługi telefonii kablowej oraz integracja telefonii mobilnej z telefonią stacjonarną.
Na podstawie przeprowadzonego audytu, analizy obecnej infrastruktury oraz zakładanych potrzeb, powstają propozycje zmian w konfiguracji informatycznej, zarówno w kwestii ewentualnej wymiany sprzętu, rozbudowy infrastruktury sieciowej jak również w kwestii ewentualnego przeniesienia części usług do outsourcingu celem obniżenia kosztów utrzymania.